fredag den 28. juni 2013

En stribet lille bandit

Nu har jeg endelig noget at vise! 
Jeg har nemlig strikket de her bukser til Sylvester.. Det er ikke just sæson for strikkede bukser, men dem her er altså ikke særligt varme. De er til gengæld super søde!

Ligesom de brune traktor-bukser, som du kan læse om her, er de strikket helt simpelt - Lige ned på rundpind fra livet til skridtet, delt i to til bukseben, og strikket færdig på strømpepinde. I linningen og ved anklerne har jeg strikket ribkant i en lækker mørk-mint og syet lidt tynd elastik i. Selvom bagen ikke er længere end fronten, sidder de ret fint og dejligt løst, så den lille fyr kan bevæge sig helt frit (og dét gør han! stadig kun på maven, men han er hurtig!)


Garnet er Roma fra Hjertegarn. 50% bomuld, 50% HB Acryl. Super blødt og let at strikke i. Det er desuden "resterne" (kom til at købe aalt for meget!) efter denne pude.
Jeg har købt det hos Lene i den hyggelige lille Trøjborg Garn og Strik, som selvsagt ligger på Trøjborg i Århus N. Hun har et kæmpe udvalg til gode priser. Let tilgængeligt på hylderne, så man rigtig kan gå og gramse på garnet :) Desuden er Lene fantastisk til at give råd og vejledning, og jeg ender tit med at blive hængende i laaaang tid og snakke :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar